Як заводити автомобіль взимку: 6 правил

Як заводити автомобіль взимку: 6 правил

Вранці двигун треба запускати грамотно, щоб не залишитися на морозі з «померлою» машиною.

Правило № 1. Не поспішай
Як людина входить в студену воду поступово, так і промерзлому за зимову ніч автомобілю треба дати трохи часу зібратися з духом. Частину передстартових процедур машина візьме на себе. Наприклад, звичайна практика, коли при відкритті дверей паливний насос автоматично піднімає тиск в системі. Але основне залежить від водія. Після включення запалення зробіть паузу на пару секунд перед запуском стартера. Цього вистачить, щоб бортова електроніка завершила самодіагностику, паливна рампа приготувалася постачати форсунки достатньою кількістю пального, стабілізувалися параметри електромережі і системи запалювання. Власникам дизельних автомобілів слід звернути увагу на помаранчеву контрольну лампу з символом спіралі. Зазвичай так в комбінації приладів позначають індикатор свічок розжарювання. Згасла — заводьте. Трохи простіше в цьому плані з машинами, які запускаються «з кнопки». Натиснув, а далі електроніка сама організовує процес.

Правило № 2. Заощаджуй електрику
Стартер — вельми «ненажерливий» споживач бортової електромережі. На багатоциліндрових машинах його потужність можна порівняти з віддачею двигуна мопеда. Тому при холодному запуску, коли прокрутити коленвал застиглого мотора особливо важко, енергія з акумулятора «випаровується» швидше води з каменів в сауні. Взимку ж батарея зазвичай не буває заряджена повністю, значить, енергію треба економити. Так що слідуємо рекомендації більшості інструкцій до сучасних автомобілів і включаємо стартер на 10-15 секунд, не більше. І якщо мотор не ожив, між спробами запуску робимо паузи в півхвилини мінімум, давши акумулятора прийти в себе перед новим «підходом до снаряда». Спробували 3-4 рази, а результату немає? Швидше за все, машина несправна — шукайте причину самі або викликайте евакуатор до сервісу.

Правило № 3. Жми зчеплення
На автомобілях з механікою спочатку вимкніть зчеплення, протиснути педаль до підлоги, а потім вже запускайте двигун. Так стартеру буде простіше, оскільки не доведеться прокручувати ще й застиглу трансмісійну мастило. Не поспішайте відпускати педаль, нехай мотор вийде на стабільний режим холостого ходу, і включайте зчеплення плавно. Якщо відпустити педаль надто різко, то навіть на нейтральній передачі стрибок навантаження здатний заглушити насилу заведений двигун.

Правило № 4. Не газуй
Блок управління двигуном — штука розумна. Він сам знає, скільки палива і повітря подати в циліндри для впевненого запуску холодного агрегату. Тому не варто допомагати комп’ютерному мозку, граючи газом, як на дідових карбюраторних «Жигулях» і «Волгах». Зробите тільки гірше: склад робочої суміші порушиться, ожити мотору буде ще важче. А якщо натисніть педаль до упору, можливо, взагалі не заведеться, оскільки так зазвичай активується режим продувки циліндрів — подача палива припиниться.

Правило № 5. «З штовхача» не можна, «прикурювати» можна
Заводити сучасний автомобіль по-старому, на буксирі, заборонено — ризикуєте спалити каталітичний нейтралізатор або пошкодити автоматичну коробку передач. Тому якщо впевнені, що причина тільки в спорожнілому акумуляторі, розумний вихід — спробувати «прикурити» від іншого автомобіля. Тільки робити це теж треба грамотно, оскільки ніжна електроніка чутлива до перепадів напруги. Так, якщо ваша батарея повністю замерзла (корпус помітно роздуло), запускати двигун від зовнішнього джерела не можна, акумулятор може вибухнути. Донора краще вибирати схожою ємності і, обов’язково, однакової напруги (стандарт — 12 Вольт). Потім з’єднуємо проводами плюсові клеми, а мінус справної батареї підключаємо до «маси» (будь-який залізної деталі корпуса) замерзлої машини. Безпосередньо мінусові полюси бажано не пов’язувати, адже всередині проблемної АКБ могло статися коротке замикання та інші неприємності. Тоді постраждає і донор, знеструмляться обидві машини.

Правило № 6. Перевір сигналізацію
Взимку часто підкидає проблем нерідна електроніка автомобіля. В першу чергу — додаткові протиугонки і сигналізації, які зазвичай збирають на основі дешевих китайських комплектуючих та до того ж встановлюють абияк. Десь контакт від вологи пропав, там реле від холоду залипнула, датчик «відсох» і все — запуск двигуна неможливий. Спіймати такий плаваючий дефект на місці складно. Тому рекомендація одна — стежити за станом машини. А якщо з’явилися найменші підозри на некоректну роботу компонентів, зганяти на діагностику ще до початку холодів.